Thursday, August 5, 2010

Not good. But bearable.

bismillah...


First sekali, perkara yang tak best berlaku padaku adalah hidung berdarah. Dah 3 malam dah ni... husband kata badan aku panas, suh aku minum air cap badak. And sampai sekarang tak cari lagi air tu. Nanti la... err... :P

Buku di background adalah The Lost Symbol by Dan Brown.
Baru abis bace malam ni.



Secondly, muka naik jerawat. Dah lame dah ni... bila nak surut tah. Selalunya naik time period je... tapi sekarang ni pun berjerawat jugak. Tak best.

Yang kat hidung tu bukan jerawat tapi tahi lalat 2 bijik.
Pipi berjerawat.. and dahi sikit...


Last sekali, about my job. Well... pagi-pagi aku selalu mabuk... Tapi tak muntah pun. Just loya and rase sakit kepala ar... So, mood aku nak pergi kerja pagi-pagi selalunya takde. Rase tak larat je... huhu..

Dekat kaunter..


Another thing pulak, about my transfer. Ipoh Airport nampaknya macam tak jadi bukak. My boss called me last 2 weeks or so and said that she didn't think there will be good business in Ipoh sebab airportnya deserted. MAS punyer flight tak turun situ dah. And keadaan kat airport tu sunyi sangat. I was crushed.

But then, my boss said she's going to propose for the company to open up the new branch in Lumut instead of Ipoh. Of course I was excited! That would be a dream come true! Tapi tu la... nama lagi proposal, it's going to take time laaaa.. So, ape-ape pun mesti lepas raya gak. Mmm duduk jela KL ni lagi...

Kalaulah Lumut memang jadi bukak, memang aku bersyukur sangat-sangat. Rezeki... Senang la nak berulang dari rumah kami di Lumut tu. Dekat je. And my husband will no longer live in that house alone. I can also start polishing up my skills to serve my husband better (skills memasak, menghias rumah la.. jangan fikir skill bukan-bukan plak!) Pray for us!

Semua ni benda-benda yang aku kena bersabar la buat masa ni.

Sekarang ni aku still merempit ke tempat kerja. Ramai dok bising bahaya la ape la... tapi nak buat macam mana... That's my only mode of transportation right now. Tho I admit memang letih bawak motor di jalanraya KL ni... nak menyelit-nyelit tengah jem... apatah bila bila ada pembonceng... tapi insya Allah.. doakan perjalanan aku sentiasa selamat ye. Lagipun, orang yang bawak motor kurang bergegar dari orang yang membonceng di belakang...

My husband did offer to leave his honda city for me and Nini to use but I refused. Tahla, risau aku nak bawak keta dia... aku tengah tunggu hujung bulan ni Mak kata nak bagi Kancil... nak beli kereta baru, aihhhh memang belum mampu lagi ni. Takpela... slow-slow... biarla laki aku pakai keta dia tu... senang nak datang jumpa aku... harapkan aku balik Lumut memang agak susah la since kerja aku ni kena kerja jugak Sabtu or Ahad.

Aku sentiasa berdoa Allah permudahkanlah segala urusanku.

I always remind myself yang ada orang yang lagi unfortunate than me. Bersyukur la ape yang ada... tapi dalam masa yang sama, there's always room for improvement.

K lah. that's all for now.


Salam.


alhamdulIllah...

10 comments:

Sharinginfoz said...

kesiannya berdarah le pulak hidung ya....

Filem Melayu Terhebat

deena awanis said...

jerawat is very normal during pregnancy..aku pun asyek diserang ajer..but don't ever try to use any pimples ointment during pregnancy tau..it's not good for the baby..take care..

nads said...

siannyer hidung berdarah...nanti g check up ckp kat doc k...mungkin betul panas dalam...
take care dear...about ur transfer, akak dah dengar gak dari abg...tp, sabar k...insyallah ade rezeki kamu berdua...

Puan nadxoxo said...

mudah2an cepat sembuh :)

Ryehanna said...

To Sharinginfoz: Yup. berdarah. akan cari air cap badak pasni...

To Deena Awanis: DOnt worry, ana mmg xpernah letak ape2 pn kalau berjerawat. biar dia surut sendiri... thanks tho :D

To Nads: Memang panas dalam pun. huhu... oo abg shukor ade gitau ek... tu la... xsabar nye nk blah dr KL ni... :P

To Puan Nadxoxo: Thanks.. i hope so too!

~azalea~ said...

take care puan mama..
heheh.

Ryehanna said...

i will... thanks...

armouris said...

info tentang kanser serviks di SIHAT SELALU - Kanser Serviks Membiak Senyap

yashygsempoi said...

yeahh! bersabar la ye..
x pe slow2.. T_T aku pown tak suke kalo time hidung bedarah adui.. apa yg aku salu buat amik ice bungkus lam towel kecik lepas tu tenyeh kat idung.. agagagaga

Ryehanna said...

To Armouris: Thanks for the info n dropping by!

To Yash: Aku jarang gile kot hidung berdarah. huhu... tp skrg dh xde ape so biar jela... :P