Saturday, January 22, 2011

Baby stuff #2

bismIllah...


Semalam aku dapat 2 bungkusan barang-barang baby yang ku order online. Abang driver Poslaju tu pun dah sampai leh sengih-sengih kat aku cos asyik la beli barang online... :P

Ahh tak kisah la... aku suke je shopped online cos jimat minyak kereta dan tenaga... paham-paham jela sekarang ni badan dah besar... Nak jalan pun tak larat. So, tak payah nak kuar kalau beli secara online kan? hehehe...

Tapi takdela banyak sangat benda aku beli online cos tak puas tak dapat pegang and belek... So, kalau aku beli online, selalunya benda tu berbaloi bagi aku untuk dibeli secara online...(free shipping@unique design@MURAH etc). Or simply because I'm bored and tak tau nak watpe and duit macam ada untuk dihabiskan... hahaha...

2 parcels...
One from Kak Afzan, another one from Kak Tini.


More cloth diapers! huahuahua...
Design bola tu satu-satunya CD jenis velcro yang aku ada setakat ni.
Saje teringin nak tau camne rupanya and ok ke tak...

So sekarang dah ada 13 keping CDs...
Cukup2 la shopping CD nyer... huhu



Newborn rompers 5 helai...
Comel-comel... heee...

Aku suke and rasa macam nak beli lagi rompers cos bagi aku rompers adalah sangat cute.
Tapi Mak kata cukup la 5 helai newborn rompers cos baby cepat besar.
Mak suh beli baju baby two-pieces lak.
Mmm... tgk la... next week shopping...(mcm biase, tgg dapat gaji daa)


Aku masukkan sekali 2 CDs yang baru dapat tu dalam beg OneBabyWorld tu.
Oh lupe lak... yang warna hijau tu pun barang yang ku order sekali ngan rompers.
Lupe nak amik gambar...

It's a sleeping bag macam bawah ni...

Hak hak...
comel kan?
Tapi lambat lagi la baby dapat pakai cos yang aku beli tu saiz agak besar...

Biase la aku ni... pantang nampak yang pelik+comel, mula la gatal nak beli...
Muahahahaha...


K, tu je update baby stuff for today.

Hari ni Sabtu, selalunya hari ni aku dah hubby mengemas umah... mop+sapu+buang sawang etc...

Tapi malas la bile suami takde... Lunch pun Diyana yang masak. Aku dok nganga depan tv and update blog. hehe...

My lepak space. hihi

Rasa macam kosong je ruang ni bila tv diubah...

Oh well, that's all for now.
Have a great weekend, people!

Esok hubby balik sailing... yeahhh! ^____^

Salam...


alhamdulIllah....

16 comments:

topo said...

hahaha sleeping bag tu comel giler...

Nor_Emylin said...

alahai..brg baby memang sumer comel2 la...mmg tak perlu di bangkang agi....argh....comel!!!!!!

Fatehah A. said...

wah shopping sakan nampak. sleeping bag tu bentuk apa? mcm cili pun ada. huhu

Ryehanna said...

To Topo: COmel kan?? sebab tu aku beli walaupn mcm xpraktikal sangat! hahaha

To Emylin: tu la pasal... yg lagi comel, lagi mahal harganya... bab tu yg xtahan tu.. hehe

To Fatehah: Bukan cili... tapi kacang! hehehe...
comel kan? nak beli caterpillar tp x available.. so beli pea design.. :P

Azwan Azmi said...

simple je ruang tamu..nice

ZACK ENTRY said...

comel je baby tu..=)

Legasi Piston Pecah said...

nanti dah kuar anak tu..
sure meriah rumah...
tak rasa macam sunyi sangat...riuh satu rumah nanti.

Ryehanna said...

To Azwan Azmi: Memang simple sangat! takde bajet nak meriah2.. haha

To ZackEntry: Memang comel.. chinese rasenya... :)

To Piston Pecah: Tu la kan? mesti ceria... haih xsabar!!

EyRa's Shop said...

jemput lh singgh blog chocolatelove91.blogspot.com

nuruljannah sukhri said...

kat mana beli rompers tu?material elok tak..nk beli jgk.tp tkt material jenis panas.kesian kat baby..hehe,1st time mama ni mmg terleboh excited kan...x sabarnya..awk dh tgk brp mgu je la

bardboo said...

comelny sleeping bag tu!

.:Mrs. Engineer:. said...

comey lh sleeping bag tu...he3

DiEYaNa said...

cumil2...leh kasi website tuk beli CD tu...cute2 la...hikhikhik....

Ryehanna said...

To Nuruljannah Sukhri: rompers and sleeping bag tu beli kat brandedbabyclothes.blogspot.com... material cotton and tak tebal pun... ok la... sepadan dengan harganya.. :)

To Bardboo and Mrs Engineer: memang pun kan?? comel gila! hahaha.. that's y beli walaupn size agak besar... tgg baby besar baru leh pakai.. heheh

To Dieyana: CDs pada entry ni dibeli di littledoodlez.com... okla jugak nampaknya.. saje testing beli 2 helai je dulu dr website tu.. yang sebelum2 ni kat DHgate.com ngan Onebabyworld.com

Hope those links helps! :)

++Kerudung Ungu++ said...

how much eh rompers 2? sy beli kt F.O.S RM 13 sehelai. Beli 3, RM30. kt Brands Outlet RM9.90 sehelai. ade diskaun lg 10%... Ok x?

Ryehanna said...

Rompers Timberland tu beli kat blogshop brandedbabyclothes.blogspot... harganya rm42 (rasenya) utk 5 helai rompers. material ok, design ok. berbaloi lah! hehehe

yg kat kedai2 lain, xpenah beli lg..semua beli online je.. :P