Tuesday, January 18, 2011

Baby stuff

bismIllah...


Hari ni suami dah berlayar untuk tempoh seminggu... Dia akan sailing kat area-area Langkawi katanya... So memang takde line tefon la kalau dah tengah laut tu... hmphh.

Aku dah suruh Nini datang Lumut arini. Teman aku selama seminggu. Yela, takkan dok sorang-sorang je kot. Kalau tak pregnant takpe... ni sebab dah membuyong... risau la plak dok sorang-sorang... Jadi ape-ape kat aku kang, haaa tak ke tumpo terkangkang sorang-sorang... mintak simpang!

Semalam aku dah dapat 2nd order untuk cloth diapers (CD) yang dibeli secara online. So baru leh update kat blog... kalau letak first order je tak best. hehehe...

Mari kita lihat CD yang aku dah beli...

These are the first order.
8 pcs of Babyland's CDs straight from China.

Ni kira gamble gak la... dengan tak pernah pegang cloth diaper and tak tau jenis ape yang elok, aku terus je beli dengan harga wholesale. So murah ar sikit...
Ada 8 pilihan warna tp aku nak 4 warna di atas je... taknak ler warna pink kan... huhu
Ape-ape pun, puas hati gak la cos kualiti macam ok
(tak tau for sure cos tak pakaikan kat baby lagi kan...)


Dalam kepala otak aku satu je... kalau tak sesuai, jual jela kat sesapa nanti.
Hehehe...

Masa Mak datang singgah ke rumah last week, beliau sempat la usya CD yang aku beli ni.
Aku cuak gak cos risau dia perli-perli aku 'rajin ke nak cuci'. :p
Tapi alhamdulillah Mak was supportive.
Siap kagum lagi cos CD tu leh pakai lama cos size nyer boleh di'adjust'.
Yeayyy... lega sangat!



Next, aku order lagi CDs secara online cos yang aku dah ada ni design plain je kan... Gedik le pulak nak ada corak-corak. Muahahaha...

So aku order CDs jenama Autumnz yang aku tengok ramai orang beli... Tapi aku beli 3 pieces je la cos harganya bukan macam harga CD yang aku 1st order tu... Takpela, try dulu.. kalau ok, leh la beli lagi kan? :p

Kedai online ni bagi vaoucher RM10 ngan beg recycle..

Dibungkus dengan lebih baik dari 1st order.
Beza yang aku dapat lihat, aku rasa macam CD Autumnz ni saiz dia macam besar sikit dari Babyland...
Or perasaan aku je? Baru belek yang jenis minky tu je...
Semua CD yang ku order adalah OS (One Size) Diaper btw...


So, dah ada 11 keping CDs...
Pakainyer lambat lagi... huhu... Takpela... ready awal-awal... Plan nak bagi baby pakai bile dah abis pantang OR after baby dah abis berak warna hitam. Cos mak kata tahi baby yang jenis meconium tu susah nak cuci. :p

Setakat ni takmo dahla order CD lagi... cukup le dulu 11 keping... Lagipun, kot-kot la nanti dah beranak ada orang bagi hadiah CD ke... balun je la... hihihihi...

Dah gaji nanti baru nak beli lagi barang-barang baby... Lagi seminggu lebih je pun... Aku nak beli breastpump lak... Banyak review kata Spectra 3 best... Nak beli Medela Free Style tak cukup bajet... Isy, macam tak caye lak nak beli breastpump ni... takde rase geli-geli ke nanti? Huahuahua... :p

Salam...




alhamdulIllah...

8 comments:

deena awanis said...

ana, autumnz memang agak bulky..especially yang jenis minky tu..biasanya i pakaikan rafique malam jer yang minky tu..ataupun pakai time weekend sbb xyah pakai kan suar dah..=)

Ryehanna said...

tu la.. nmpk cam besar.. 1 tu je yg minky.. lain printed PUL. huhu...

tp siyes comel kalau baby pakai minky CD... :)

bardboo said...

sy pon ada beli CD aritu..tp br beli 5 je..

nnt dh pakai CD tu wat review ek..sbb sy beli jenama lain..so nak gak tau yg jenama lain2 ok ke x.

kalo ok, blh la beli..hehe..

.sweet-ants. said...

comel comel
nak baby gak :)
semoga selamat deliver ye ;)

Legasi Piston Pecah said...

baru taw kan...wah,tak lama lagi jadi seorang ibu...

tahniah lah ye...

Ryehanna said...

To Bardboo: Insya Allah... nnt bile dah leh pakaikan kat CD, saya review. hihi

To Sweet Ants: Thanks... hopefully semuanya selamat. :)

To Piston Pecah: thanks... yer, dh pregnant br la tau ttg benda2 ni

semy said...

sabun pencuci dia ko tak bli???

Ryehanna said...

tak pun... kena beli ke?

btw, aku pre-wash CD pun blom lg... awal lg...

tp seriusly, perlu ke beli sabun pencuci dia? bole je guna detergen ape2 pn asalkan xde pelembut kan?