Monday, December 20, 2010

Missing the hectic environment

bismIllah...



This entry is dedicated to my former colleagues in KL.



Dah sebulan lebih aku di Lumut. Rindu dengan branch KL. What I missed most would be the people and the hectic life there... Yela, Lumut tak busy pun... Selalu je aku jadi macam penunggu ofis. Sampai time balik, aku balik. Kalau KL, memang sentiasa ada orang. Jumpa macam-macam orang... Keadaan sibuk memang bagi thrill...

Tak semua ada dalam gambar...
Pic taken masa bulan puasa yang lepas...


I miss my bosses. My friends. My colleagues. Abang Nazri is the most funniest man I've known. Kami budak-budak front counter ni kalau dia ada je menyibuk kat depan, mesti asyik tergelak-gelak je... tak kisah la lawak lucah ke ape ke kan... apa-apa pun, memang dia penyeri.

Then the RAs, macam-macam pe'el semuanya. Amir and Domi, among the closest to me. Rauf too (whom I called every now and then and pisses him off cos I was obviously pestering him about workshop stuff). Syed, the new guy yang selalu aku tumpang balik umah bila aku dapat MC. HAHA. Masa ku kat Lumut, dia ada datang sekali buat changeover ngan customer... so dapat la jumpa.. :)

Jenuh cari gambar abg Nazri... akhirnya jumpa.
Tapi ni gambar lama gile..
Si Domie masa ni siap ada misai lagi...
macam orang tua... haha

from left: Domi, Abg Ari dan Abg Nazri


From left; Rauf, Aku dan Amir (tak nampak mata)


En Ismail (our fleet supervisor) who I respected, for his unique character. He could be dead serious one time (ni sume orang takut), and he could be very funny too. He is our savior when we didn't know where to look for cars (lots of bookings) and when customer had car problem. Semua tentang kereta, semuanya beliau tau. Kereta ni, problem dia selalunya macam ni... Kalau kereta lain, problem dia camtu plak... Sangat kagum cos nak bandingkan ngan aku yang hampeh ni... nama je belajar mekanikal, tapi banyak tak tau...


takde gambar En. Ismail dalam simpanan!
>__<


Heck... I miss the chaotic environment.

However, what I didn't miss was the stress between colleagues.

It's a constant pressure when you bottled up what you felt for the sake of other people's feelings.
You are angry because it seems like it's always you who's doing the job, while the others just surfing the net reading news and chatting among themselves. Nak tegur, kang terasa... lagipun, sape lah kita ni nak tegur orang... dia tu sama macam aku je... aku ni bukan boss pun. So how? urghh... that feeling of anger memang boleh merosakkan diri.

When that happened, mulala rasa macam tak ikhlas buat kerja. Serius... rase tak best. Cos kenapa semuanya kita yang kena buat? Kenapa 'dia' tak buat? Korang pernah rasa situasi macam ni? Memang tak best... kerja kami sepatutnya seronok, but when cases like I these happened, jadi tak seronok la... There would be clans/gangs... So not healthy for work.

Lega sangat dah blah dari situasi macam tu...

I'm grateful I got transferred.

Faktanya, dalam kompeni ni, kalau seseorang itu ditukarkan, mostly the reason would be sama ada naik pangkat ataupun itu hukuman dia tak perform.

I actually requested to be transferred because of my pregnancy. That was the true reason. The additional points would be that my husband, my family are also here in Perak. Kebetulan pulak company nak bukak branch baru di Lumut. So dapatla aku tukar... (rezeki sungguh). Yeah, I lose the opportunity to be 'big' in the capital city, but heck... I don't care. To me, my baby's welfare is more important. Tak kisah la tak naik pangkat ke ape... asalkan aku dekat ngan family. Kang ape-ape jadi, senang... family dekat. Tu je aku fikir.

Alhamdulillah... rezeki Allah nak bagi, aku pregnant, dapat tukar ke Perak dan bekerja dalam keadaan yang aman damai. :)

As for my friends in KL, I know those things (yang aku tak suke tentang branch KL) still happened. Memang stress la lagi-lagi time peak season camni... Cuti sekolah... and then nak Krismas, nak New Year... banyak orang sewa MPV untuk kenduri kahwin la ape la... I know KL branch memang busy nak mati time-time camni... huhu

From left: Nurul, Aku, Shakila, Nadia, Aqram and Eja


I hope you guys could sit down together and talk about problems related to work. If there is any issues, discuss it together. I know it's hard.. and sometimes no action were taken (I always end up very quiet in those meetings anyway)... but... well, you gotta at least try right... Good luck!

Aku kat sini memang dalam suasana aman damai cos tak banyak customers. Esok jela busy sikit cos ada 1 delivery ke Venice, Manjung and collection kat Ipoh Airport. Hari lain macam hari ni juga... tenang je... (dahle kerja pun sorang-sorang).

Bagus jugak. Leh update blog... hahaha...

Well... ape-ape pun, I MISS YOU GUYS...





(this is Amir by the way)



Salam rindu,

alhamdulIllah...

2 comments:

Mr PenyuBiru said...

barang yg lepas usah dikenang,jika dikenang merajuk lah hati.. cewahh...hehe

Ryehanna said...

merajuk ke hati?

hmmm... ala sekali sekala terkenang... bila dpt luahkan kat blog, lepas la jugak rasa rindu tu... huhu