Thursday, December 16, 2010

My baby's gender!

bismIllah...


Semuanya bermula dengan subuh tadi... Tiba-tiba je perut aku sakit. Yang aku heran tu, sakit kat belah kanan... Bukan senak... bukan juga Braxton Hicks contraction (aku pun xtau rase dia camne tapi patut ade rasa kontraksi la kan? tapi ni takde...). Just plain pain. Adalah dalam 5-10 minit aku asyik ber'adoi2'... Hubby pun naik risau... Then lepas tu tak sakit dah.

So, pagi ni hubby call CO dia gitau lambat masuk kapal cos nak hantar aku pergi klinik. Aku suggest pergi klinik swasta je cos nak scan sekali... kalau pergi KKIA Sitiawan, mesti lambat and then takde nak scan-scan nih...

Actually, aku plan nak buat 2nd ultra-sound masa kandungan dah 7 bulan cos leh wat 3D scan ke 4D scan sekali... (cos baby dah besar sikit kan). Tapi jadi macam ni, so just scan biase jela dulu...

Maka, kami ke SEJATI... dekat-dekat area Tesco baru nak bukak tu. RM150 for ultra-sound. Bayar jela... Lagipun bukan senang hubby dapat teman untuk aku ultra-sound. So... we did it.

The doctor was nice. He checked everything... Dari muka baby (untuk check mulut ada sumbing ke tak), jari-jemari samada cukup ke tak, sampaila benda-benda details macam jantung baby, buah pinggang, pundi kencing etc.

And of course, check jantina baby sekali.

Syukur la baby tak kepit paha kali ni... So leh nampak la kan... Doctor tu sendiri suruh aku guess boy ke girl cos it was so obvious!

Check for yourself;

Sorry gambar tersenget sikit.
Yeah.. it's a BOY!
Leh nampak telor dia.. haha..
dalam gambar ni tak berapa clear kan...
tapi masa tengah check tu, memang nampak sangat-sangat la...



Actually, I was quite surprised.
Yela... ramai gile orang teka baby girl. Dari boss besar, boss kecik sampai la kawan-kawan... Opah pun teka pompuan. So? of cos la aku ingat girl. Nama pun dok cari nama girl je...

Sekali kau, baby boy rupanya... hihihi...

I don't mind really... boy ke girl. But this surprise definitely made my Mom happy! Tak nah lak aku dengar dia terjerit macam masa aku tefon dia kejap tadi. :D

Syukur alhamdulillah...

Baby sihat. Berat dalam 951 gram. And doctor cakap uri pun dalam keadaan ok. takde masalah.
As for the pain that I felt earlier, doctor cakap itu normal. Biase la sikit-sikit sakit perut bila dah pregnant.. cos bila check, memang takde ape-ape pun. Maybe aku tidur tak bergerak lame sangat kot. And aku suke sangat tidur terlentang and bukan mengiring. Bukan ape, aku memang start tido mengiring, tapi masa tengah tido tu yang berubah posisi. huhu

ok. Tu je nak update. Salam...

p/s: Kandungan dah berusia 26 minggu plus... btw, ada orang cakap jangan percaya sangat scan ni cos nanti kuar jantina lain. well, semuanya ketentuan Tuhan. Aku terima je... asalkan baby sihat dan normal. tu paling penting... :)



alhamdulIllah...

17 comments:

yashygsempoi said...

wahwahwahh!!! dapat beby boy!!
heeeee.. best best!! nanti dia boleh jaga adik adik.. agagaga..

bardboo said...

congrates!! ni yg xsabar nk g scan gk nie..huhu..

Ryehanna said...

To Yash: Serius aku terkejut gak tau... huhu... tp mmg hepi sgt2 bila dh confirm cmni.. hehe

To Bardboo: Thanks! Haaa.. scan jgn xscan! ^__^

chokilala said...

haha. kena cari nama lelaki la kalau macam ni. penat je haritu kita cari nama perempuan -____-"

bella said...

congrats!syoknye bebi boy! :)

Ryehanna said...

To Chokilala: Tu la psl.. sblm ni konfiden je baby girl.. siap dh save nama girl dah. jenuh nk mikir nama baby boy plak weh -___-"

To Bella: Thanks! memang hepi ni.. hehehe

Mas said...

sama mcm saya...sebelum ni scan baby kepit kaki..semua org ckp baby girl...saya pun asyik teringat2 je baby sy ni mesti girl..cari nama girl je...alih2 bile scan baru2 ni,doktor kata boy..hehehhee...terkejut jugak:)

Ryehanna said...

haaa itu la.. ramai kata baby girl cos 1st scan dia kepit kaki.. xnmpk sex.. bajet mmg girl la.. sekali scan pagi tadi baru la tau tekaan orang salah.. huhu

Zala Wajik said...

wuwuw tahniah dapat bayi boy :D

Ryehanna said...

hehehe... tengkiu zala wajik... :D

shee said...

awwwww :') congrats babe! semoga jantina tu betul :D

fik-autoz said...

wah dpt hero,heh3 thniah

Ryehanna said...

To Shee: Thanks Shee... moga-moga takde surprise lagi.. :D

To Fik-Autoz: INsya Allah... thanks fik... :D

[DnaZz] said...

wah dah tawu jantina yer?boy upanya. hehe iza xscan gi. xdan, sbuk sgt. lepas nie bru nk scan..cant wait to know the gender too :)))

Ryehanna said...

hehehe... scan jgn xscan... mtk2 leh nmpk jelas mcm ana nmpk.. :D

::alwaniamalini:: said...

weee congrats! :)

Ryehanna said...

thanks amalini!