Saturday, December 11, 2010

Freshkon color contact lenses

bismIllah...


Just bought 3 boxes of contact lenses last week. All from Freshkon... mostly because I'm quite fed-up with contact lenses that I bought online.

Sure, memang contact lens yang dibeli secara online lebih murah (mostly memang murah la dari kedai), tapi... seringkali aku rasa tak puas hati dengan warnanya...

Kat dalam website/blogshop, nampak macam cun giler... tapi bila pakai, ala... warna biase-biase je... Ada la 2,3 lens yang aku suke warnanye... tapi tak tahan kalau pakai lame plak. So... beli kat kedai biase jela... leh kelebek macam-macam.. hehe

Last week, aku beli 3 pasang lens dari Freshkon iaitu;
1) Hippie chestnut
2) Groovy Green
3) Misty Grey

Kotak Hippie Chestnut takde cos aku terus pakai kat kedai.

By the way, ni aku beli 3 kotak RM120 kat Jusco Ipoh. Ada kedai jual 3 kotak RM100 je tapi kena order la plak cos tak simpan stok. Aku malas nak datang Ipoh lagi, so aku beli 3 kotak RM120 kat England Optical J.J Ipoh


What excites me is Hippie Chestnut!

Cantik gak warnanye... and since aku ni dah lame gile kot tak beli lens warna coklat, so aku beli la warna ni...

Dari dekat...


Dari jarak agak jauh sikit...


As for Groovy Green and Misty Grey, well... aku dah banyak kali pakai dah kaler tu... memang my favorite color la kiranya...

Leh usya gambar di bawah:

GROOVY GREEN BY FRSHKON

Groovy Green. Taken in 2009


Groovy Green. Taken in 2007, I think.


Groovy Green. Taken in 2008 (waktu kenduri kahwin Yong)
Gambar ni jugak dicilok oleh satu kedai optik di Taman Melawati untuk promosi contact lense. Hampeh...



MISTY GREY BY FRESHKON

Dari dekat.


Dari jarak jauh sikit.
Sila perhatikan warna mata aku dan Kak Yantee (kanan).

Kami sama-sama pakai lens Misty Grey.
Tapi nampak warna yang dipakai Kak Yantee lebih gelap.
Yang aku pakai nampak lighter than hers.
Kan?

Here's another pic.

So, it is safe to say, lain mata, lain warnanye...

Okeylah..

Cukup-cukup ulasan kali ni.

Kesimpulan, kalau nak warna yang striking dan macam dalam gambar di atas, pilihlah jenama Freshkon.

Kalau nak yang natural, pilih Freshlook. Leh usya gambar berkaitan di dengan klik label 'Contact Lens' di sidebar blog ni.

As for jenama Blincon, tak pernah try lagi cos mahal. Geolens banyak jugak yang pernah dibeli online... Biase jela...

That's all for now.

Daaa...


alhamdulIllah...

10 comments:

bardboo said...

x brani la nak pkai contact lens..huhu..

Ryehanna said...

mmm kalau bukan sebab xsuke pakai spek, memang xpakai lens pun... hehe

deena awanis said...

heee..x reti laa pakai lens..takut jer nak cucuk lam mata..nak try gak lag nanti..cantik kalernyer..

::Ida:: said...

salam!
hi there!
ive been browsing for contact lens and found your blog! actually baru 1st time nak try color contact lens. and thanks to you i think i nak try misty grey or hippie chestnut! both color cantekk!! not sure how it will look on me though :)
nway nice review!!

Ryehanna said...

no problem ,ida... suka review cos suka tukar2 kaler.. heheh

Haizad ♥ said...

salam kak, saya search freshkon tadi dekat google images sekali tiba tiba jumpa akak punya blog. hehe, nak tanya, selesa tak this brand? :-)

Mama Panda said...

Hi Haizad

Yup, selesaaaaa

:)

Haizad said...

yeke? sebab nanti nak try pakai ni sebab sebelum ni pakai freshlook dia memang selesa tapi macam lain la. tu yang nak try ni. akak pernah pakai freshlook kan? freshkon ke freshlook lagi selesa? ya Allah sorry tanya banyak :/

Mama Panda said...

dua2 ok...

freshlook mcm natural lg la dr freshkon cos freshkon ni kaler striking2. hehe...

both are just fine

Haizad said...

okay, thank you so much for the information kak :-)