Thursday, December 23, 2010

Points jer

bismIllah...


1. Mood hampas aku masih belum ok. Tadi waktu balik dari topup kereta, aku nampak ade 2 bijik kereta persendirian mane tah dok parking kat tempat parking kereta-kereta sewa kompeniku. Rase nak pancitkan tayar je... Dah sah-sah ada tulis 'HERTZ' kat tempat parking tu... Gatal jugak nak park situ. Padahal banyak lagi kosong... tapi sebab tempat tu dekat ngan nak kuar. Takde kesedaran sivik langsung! 2 bijik kereta ok! Aku lak kena parking kat tempat lain... cilakak... Bengang je aku...

2. Yong tak jadi ikut aku dan hubby ke Kuantan. Haih... So maknanye Yong, Nini, Hanis and Diyana tak ke sana. Tak best... :(

3. Lagi seminggu cukup 7 bulan pregnant. Hubby tak galakkan aku untuk scan for 3D/4D. Katanya, "dah tau gender udah la... setakat nak ikut trend and nak tengok muka baby, tak payah... Nanti kuar jugak baby tu... Tengok la puas-puas." Huh. Kalau bukan sebab aku sakit perut aritu, mesti tak scan lagi... and tak tau gender lagi... Aritu malas nak scan 3D terus cos baby macam kecik lagi... bukan ape, aku takut aku sendiri macam rasa tak best bile tengok muka baby 'tak ada rupa' lagi... yela, kang aku yang seriau. Paham-paham jela kalau tengok baby 3D... masih diselaputi lendir-lendir etc. Mmm... so, macam takde je nak buat 3D jadah ni... takpela... ikut jela cakap laki aku... huhu

4. Aku cepat letih lately. Asyik sakit kat bahagian bawah tu... :(

5. Dah lama tak minum susu. Like, seriously! Ubat-ubatan pun sama. Ni sumer salah laki aku... dia letak ubat dalam peti ais. Aku letak atas meja supaya senang nampak and teringat nak makan. Tapi dia alih... so asyik lupe je makan ubat/supplement. Bab susu plak, aku tak bancuh cos susu Anmum yang beli dulu dah lame tinggal kat umah tak berbancuh... macam tak elok je... so aku xminum la...

6. Kerja macam biasa... cuma aku dah agak stress bila kerja sorang-sorang... Bila aku kuar, ada je orang call. Kalau aku kat ofis, takde ape lak. Bengang je... cepatla bulan 1. Aku harap Ganesh cepat-cepat la masuk... janganla postpone lagi! >__<

7. Aku kena buat cermin mata baru cos yang lama ni power sikit. Power mata dah naik. And entah kenapa, dah seminggu aku takleh nak pakai contact lens. Kalau pakai, merah-merah bijik mata. Lens baru beli tu! Plan nak pergi jumpa doktor mata tapi masa sangat mencemburui aku...

8. Tak sabar nak tunggu bulan 1 so that hubby leh kuarkan duit untuk...
a) Pasang grill dan awning (awning untuk belakang umah supaya leh letak mesin basuh kat luar and untuk tempat menyidai kain).
b) Pasang kabinet dapur (sikit je ni... rasenya tak sampai 2K... tapi hubby nak jugak pasang dapur berhud etc. Haihh tengok la camne)
c) Beli barang-barang baby! Baby clothes, baby cot and stuff. Aku insist untuk ada baby cot for may reasons.
Ok. Tu je.

9. Duit petty cash dah tinggal sikit...

10. Aku mengalami berbagai perubahan emosi. Takut bersalin, Excited nak ada anak, Risau tak dapat jaga baby dengan baik, risau tak dapat jadi wife yang baik... etc. HUHUHU... T___T. Aku jugak tak tau sama ada nak breastfeed baby or campur-campur... haihhh....

K lah...

Bye.

Salam...

alhamdulIllah...

4 comments:

Fatehah A. said...

sabar sabar.ada hikmah disebalik semua ni.insyaAllah.

deena awanis said...

aku pun x wat 3d/4d tu dulu..cukupla tahu gender anak n tahu cukup sifat..=)

bardboo said...

erk..anmum kat umah sy pon x abes2 lg..huhu..x suka la minum susu..mesti nak muntah pastu..

Ryehanna said...

To Fatehah A.: sedang bersabar la ni... tau.. ni sume dugaan... huhu

To Deena Awanis: Patut xnah nampak kat blog...mmm rasenya xbuat jgk kot. hehe

To Bardboo: Ana punyer susu anmum perasa coklat. ok la sikit tp sbb lame xminum (berbulan2) so xnk bancuh... takut x elok.. alhamdulillah xde plak nk muntah ke ape... hehe...